25 september 2009

EO kan weer in de ontkenningsfase



Nou ja, die ontkenningsfase duurt al héél lang. Het boek Het ontstaan van de wereld in mijn boekenkast is een EO-uitgave uit februari 1980. Héél amusant om te lezen. Eindredacteur Willem Glashouwer hoopt dat de Here het werk zal zegenen. Natuurlijk gaat het boek mede over de ouderdom van de aarde. Volgens de auteurs is de aarde vooral jong. Pakweg tussen de tien en vijftienduizend jaar oud. En dat maakt het allemaal zo leuk!!

Er staan veel meer boeken in mijn boekenkast. Boeken die nogal haaks staan op de leeftijd van de aarde zoals in Het ontstaan van de wereld wordt beschreven. Als ik vandaag opeens een artikel(tje) tegenkom waarin wetenschappers beweren dat een in China ontdekte sauriër pakweg 155 miljoen jaar geleden geleefd zou hebben, dan ben ik niet alleen geboeid vanwege de vondst, maar heb ik ook binnenpret in de wetenschap dat de EO (en mensen met gelijksoortige denkbeelden) dat allemaal onzin vinden. Het staat tenslotte niet in de bijbel. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten