27 maart 2008

Fitna The Movie

Natuurlijk heeft Geert Wilders zijn korte film gepubliceerd voordat het Kort Geding plaats zou vinden. Ik zei al eerder dat ik niet verwachtte dat de film zaken zou bevatten die niet bekend zouden zijn en ik heb dan ook niets nieuws gezien. Toch heeft de film zeker een functie, nog afgezien van het tumult rond de aankondiging. Wilders heeft op basis van bestaand materiaal een duidelijke compilatie gemaakt van waar de Islam nu eigenlijk voor staat.

De reactie van het kabinet is de volgende (citaat NRC): In een eerste reactie liet het kabinet bij monde van premier Balkenende gisteravond weten het verband dat Wilders legt tussen de islam en „het plegen van gruweldaden” te verwerpen.
Deze reactie is volstrekt achterlijk, maar past uitstekend in de ontkenningspolitiek van Balkenende en consorte. Fitna is duidelijk en laat tamelijk klinisch zien dat de wereld vol idioten zit. Zo langzamerhand is het misschien tijd voor een nieuw filmpje: een kwartiertje volstrekte flauwekulopmerkingen van politici over de Islam, de multiculti-samenleving en vooral het ontkennen van welke frictie dan ook. Ik vraag mij af welk filmpje over pakweg tien jaar meer realiteitsgehalte bleek te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten