23 maart 2008

Reformatorische zondagochtendseks

Het is zondagmorgen, eerste paasdag. Ik ben vroeg opgestaan, het is zo'n dag na een halve nacht nadenken over allerlei zaken. Ik ga er om zeven uur uit, terwijl mijn wederhelft nog niet eens weet dat ze bestaat. Ik druk op de knop van de computer, zeker om dit uur mijn contact met de buitenwereld. Via het internet rolt het nieuws dagelijks binnen, gemak dient de mens. Terwijl mijn computer het opstartritueel afdraait, draai ik de jaloezieën open en verwelkom de dag. Als Gmail op mijn scherm verschijnt, zie ik een Google Alert dat mijn aandacht trekt. Ik klink op de link en krijg de volgende tekst in beeld:

Reformatorisch Dagblad - internet editie

Fijn dat u belangstelling hebt voor refdag.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.

Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet.

Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.

Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.

Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad


Mijn onderwerp had kennelijk iets van doen met het Reformatorisch Dagblad, maar dat doet verder niet ter zake. Nu vind ik alles wat reformatorisch is behoorlijk eng en helemaal als ze op zondag websites uit de lucht halen of geldautomaten buiten werking stellen. Dat ze de inhoud van een website niet actualiseren, moeten ze zelf weten. Dat ze de site uit de lucht halen (en dat vermelden ze dus niet) is geschoffeld. Wat willen ze nu eigenlijk?

Mogen gereformeerden op zondag alleen maar naar de kerk? Allleen maar in de bijbel lezen? Bidden? Op zondag rustig aan doen, vind ik prima. Lekker lui in een stoel hangen, een goed boek lezen, even flink tekeer gaan op de piano en vooral zondagochtendseks. Ik geloof in de zondagochtenderectie. Op de één of andere manier is die extra lekker, alsof God er persoonlijk een soort jeukpoeder op heeft gestrooid voor superzondaggenot. Ik herinner mij een zondagochtend met zo ontzettend veel seks dat ik een week nauwelijks heb kunnen lopen. Mijn wederhelft ook niet. Maar Jezus, wat was het lekker. En dat moeten die gereformeerden allemaal missen? Mafketels...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten