31 juli 2009

ikzoekgod.nl eh... ik zoek god niet, punt uit




ikzoekgod.nl is weer zo'n voorbeeld van een verzameling mensen die het wéten: god bestaat. Want God heeft jou gemaakt, zeggen ze. Je bent alleen offline, voegen ze er popi aan toe. God houdt van mensen, beweren ze. Natuurlijk, hoor. God houdt van mensen. Tsunaaaaaaaaaaaaaaaaami!!!!!!!!!!! God goochelt de wereld in een weekje bij elkaar. Uiteraard, héél eenvoudig allemaal. En... hij is in beweging gekomen, want hij komt zo dicht mogelijk naar ons toe. God werd mens, volgens ikzoekgod.nl  Jezus, wat een gelul, denk ik dan alleen maar.

Volgens het ikzoekgod.nl-clubje is de verbinding hersteld. Ja hoor, de mailtjes van God stromen bij mij binnen. Compleet met smiley. Gmail uiteraard, Godmail. Nee, even serieus. Er zijn waarschijnlijk ontelbare leipo's die zich registreren als god. Godgodgod...



En het wordt nog gekker, want een heleboel mensen denken dat ze de wereld ook nog geschapen hebben.



En natuurlijk zijn er ontelbare mensen die denken dat ze Jezus zijn. Alleen willen er wel véél meer het godje uithangen:



OK, terug naar ikzoekgod.nl, want om dat merkwaardige clubje gaat het. Op de site vragen ze je ook om te bidden. En ze verzekeren je dat God heeft geluisterd. Uiteraard, en Roodkapje ook. Vervolgens melden ze je dat je na het bidden ook nog een kind van God ben geworden. Hallo???? Dat lijkt mij sterk, want mijn moeder heeft wel buiten de deur liggen krikken, maar als ze dat met God had gedaan, had ze mij dat echt wel een keertje verteld. Bovendien, ik lijk op mijn vader èn een beetje op mijn moeder. Hoe dan ook, vervolgens mag je kiezen:




Als ik dat zou moeten doen, zou ik op NEE klikken. Ik heb namelijk nog een vraag. Nemen mensen met een normale dosis verstand deze God-poppenkast nu werkelijk serieus?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten