20 januari 2010

Ikea-minaret is klaar in één dag

Als ze zo'n ding in één dag kunnen bouwen, kunnen ze 'm toch weer in een halve dag afbreken? Ik vind minaretten overigens helemaal OK als we voor elke in onze westerse wereld gebouwde minaret één kerk terugkrijgen in een islamitisch land. Wat krijgen we nou, Sluymer, roept u dan? Ja, why not? Ik heb niets met kerken, behalve dat ik het vaak mooie gebouwen vind. Maar als zij hier wat willen, wil ik daar wat. Gelijke monniken, gelijke kappen, om het even vroom te zeggen. Zo niet, dan is die minaret wat mij betreft een ééndagsvlieg.

verwijst naar:

"De Groene moskee in de Saviostraat heeft in een recordtijd - en in alle stilte - een minaret van 20 meter gebouwd. “Om negen uur ‘s morgens zijn ze begonnen en om vijf uur ‘s avonds stond ze recht”, zegt voorzitter Sadan Yilmaz. “De minaret hebben we in drie stukken laten overkomen uit Turkije.” Gezien op de gsm van een trotse schepen Mustafa Aytar: hoe ze donderdag in een wip en een zucht een minaret hebben gebouwd. Pers hebben ze er niet bijgehaald, want het njet van de Zwitsers op het bouwen van minaretten is blijven nazinderen in Meulenberg. Drie stukken "Een minaret hoort gewoon bij een moskee, zoals een toren bij een kerk", aldus Yilmaz. "Twee jaar geleden zijn we met de procedure gestart. We hebben twee minaretten gevraagd en er één gekregen.""
- Houthalen-Helchteren - Minaret op één dag gebouwd - Hbvl.be (bekijken via Google Sidewiki)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten